>
LADA CLUB ROMANIA

Aprindere "Hall"

Un astfel de "set", este alcatuit din 4 componente:


-distribuitor cu senzor (e bine sa verificam senzorul, cateva dintre ele sunt slabe calitativ. Cele rusesti, pe care scrie Micro Switch sunt bune).

-Modul de aprindere

-Bobina de inductie (nu e compatibil cu bobina clasica).

-Cablaj (se poate adapta cablajul de Samara, cu mici modificari).

Trebuie luat in considerare ca, exista mai multe tipuri de distribuitoare: pt blocuri "scunde" (2101,21011,2105), pt blocuri "inalte" (2103/2106).

Pe langa asta, sunt doua tipuri de distribuitoare pt blocurile "inalte":
-pt motoarele 2103/2106 notat cu codul 38.3706, iar celalt pt 21213 (Niva 1.7i) avand codul 3810.3706 (difera greutatile de la avans, cat si curba caracteristica a avansului). Pt motoare simple nu e bun acest tip (de Niva), pt ca o sa "bata" avansul. Dintre tipurile de cablaj, sunt cateva care sunt mai lungi (Samara/Niva) si scurte ( 2107).

Cateva informati generale despre montajul acestor tipuri de aprinderi:


-Se aduce vilbrochenul la "semne"

-Se scoate distribuitorul vechi, bobina veche

-Se monteaza in aceeasi pozitie distribuitorul nou, respectiv bobina

-Se fixeaza cablajul si modulul de aprindere, dupa care se trece la reglajul aprinderii.

La conectorul 15 (+) al bobinei va ajunge:


-cablul rosu/albastru (alimentare +12v "de la contact")

- cablul albastru/rosu prin care se alimenteaza modulul de aprindere, la conectorul 4

La conectorul 1 (-) va ajunge:


-cablul prin care se actioneaza turometrul

-Cablul de culoare maro/rosie din cablajul aprinderii, ce va alimenta modulul de aprindere (conectorul 1 al acestuia)
Se conecteaza la masa cablul negru, care face parte din cablaj, si merge la conectorul 2 al modulului de aprindere.

LA REGLAJUL APRINDERII NU SE POATE UTILIZA METODA CLASICA CU BECUL DE CONTROL, DEOARECE ACESTA VA "ARDE" MODULUL DE APRINDERE!!! TREBUIE AVUT ATENTIE SPORITA, DEOARECE O POSIBILA CURENTARE (LA CIRCUIT DE INALTA TENSIUNE) AR PUTEA PUNE VIATA IN PERICOL.

| | | |